חפש בבלוג זה

יום שישי, 11 באוקטובר 2013

תג מחיר

באחרונה אנו עדים לתופעה המתגברת של "תג מחיר"

בשנת 2008, מיד לאחר גירוש תושבי גוש קטיף , המציאו המתנחלים דרך פעולה חדשה שאותה מכנים בשב"כ, בשם "תג מחיר"


, כדוגמת יידוי אבנים, פיזור דוקרנים בצירי תנועה שבהם עוברים רכבים פלסטינים, שרפת שדות ומטעים והשחתת עצים של ערבים.

פעולות אלו מבוצעות בדרך כלל בתגובה להריסת מבנים במאחזים על ידי משטרת ישראל או צה"ל וכן בעקבות אירועי טרור פלסטיני ומטרתן העיקרית ליצור הרתעה כנגד פעולות אלו.
בהמשך הורחבה משמעות הכינוי "תג מחיר" והוא החל להיות משויך למגוון פעולות מחאה...

כינוי נוסף לפעולות אלו, היא "ערבות הדדית", שכן רואים הם בכך סיוע לתושבים היהודים במדינה, להתמודד עם הדה-לגיטימציה, שהשלטון יוצר כנגדם, שגורם להם לנישול מזכויות הלגיטימיות שמקנה כול שלטון דמוקרטי והוא: חופש חרות וזכויות קינין.
משום מה זכויות אלו נשללות ע"י הממשלה, כשזה מגיע למתנחלים.

תושבי הישוב יצהר, בעימות עם השכנים הערבים

קבוצה של ליברלים יהודים, שחשבה כי גם למתנחלים מגיע חופש קניין ורכוש כמו לערבים ולתושבי 'מדינת תל אביב' החליטה לקום ולעשות מעשה.

פעילי תג מחיר שלוקחים בה חלק רואה ברב יצחק גינזבורג, תלמיד חכם חסיד חב"ד, נשיא ישיבת עוד יוסף חי ביצהר וראש תנועת "גל עיני" שתומך בטרנספר של ערבים משטח מדינת ישראל. כמו כן, הוא תומך בכינון משטר המבוסס על מלכות ישראל במקום המשטר הקיים.
ברב דוד דודקביץ, הוא רב ההתנחלות יצהר, ראש הכולל ללימודי רבנות במקום, ומנהל מחלקת הכשרות במועצה הדתית שומרון. בעבר תפקד כראש ישיבת "עוד יוסף חי"
וברב יצחק שפירא, אף הוא מיצהר את מוריו הרוחניים.

המורחקים, נפגשים עם הרב גינזבורג

הפעילים ותומכים בתג-מחיר, איבדו תקווה בממסד , הוא מכיר בקיומו ומתחשב בו.
הוא משווה את שליטת הממסד, לשלטון המנדט הבריטי והתורכי, הינו, הציבור מכיר בקיומו, קיום של שלטון זר, שלא מייצג את היהודים.
הם לא תולים תיקווה בשלטון כמייצג אותם.
לדעתם הממסד מתנכר ליהודים ולדת היהודית והניסיון להתאים את מעשי הממסד לדאגה ליהודים בארץ, הולך ונעשה מגוחך ...

על פי התפיסה של פעילי תג מחיר: הארץ מיועדת ליהודים בלבד וכול ניסיון לייצר שוויון בין ערבים ליהודים, או לשתף גויים, נדון לכישלון ולמצב בלתי נסבל.

הולך ומתגבש כאן, ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי ורואה בפעילותיו בכפרים ובערים הערביות, לא פעולות שנעשו מתוך ייאוש, אלה פעולות של הרמת ראש ע"י ציבור חדש.

בשיחה עם דוברת של פעילי "תג מחיר", שפעילה ברשתות החברתיות, היא פרסה בפני את משנתם האידיאולוגית של פעילי "תג מחיר", או כפי שהם מעדיפים לכנות זאת בשם "ערבות הדדית"



"תורת תג-מחיר או בשמה המקורי "ערבות הדדית", לא באה להחליף את צה"ל, או למחות על כך שהוא לא עושה את תפקידו ולא אמורה להיות רק פעולת תגמול.
היא ניצנים ראשונים של ערעור השלטון הקיים ויצירת ממלכה חדשה! "

היא רואה בפעולות הלח"י מודל לפעילותם, מבחינתה, הם ממשיכי דרכם של הלח"י.

"אני מאמינה שתג מחיר משרת את ההתיישבות ורק מרחיק ממנה מציאות של גירוש. כי רואים נחישות. כי רואים שתהיה פה מהומת אלוקים במידה וירצו לגרש. זה נהדר ומשרת אותנו. ויש גם עוד הרבה מה ללמוד על מטרות ודרך הפעולה של תג מחיר. במקור היא נקראת "ערבות הדדית", ויש מאחוריה עומק ומחשבה."
"הבעיה האמתית והעיקרית היא - שמי שמרגיש צורך להצטדק על תג מחיר, כנראה חושב שהוא דבר רע. והוא לא!!! הוא סלע קיומנו, גאוותנו הלאומית ודרכינו להביא לבניית ממלכה יהודית אמיתית בארץ ישראל."



"אין כרגע אף אחד שמגן על תושבים. צה"ל הפך לצבא או"ם, שמנסה רק לשמור על השקט. תג מחיר יעיל מאוד בכל הקשור לביטחון, אתה מוזמן ליצהר לראות את הפטרולים, הגדרות והפרוז'קטורים שהציבו ששת הכפרים שמסביבנו. ובמלחמה כמו במלחמה - נלחמים באויב. תכבס את זה בסיסמאות יפות כמו "שום מעשה לא מצדיק אלימות". אני הולכת בדרכי לח"י "על רצח - ירחץ האויב בדמו" "בטרור נלחמים - בטרור!". ומספיק לרוח הגלות הזו המנשבת ביהודים, שמוכנים להרכין את הראש תחת הצלפות השוט שוב ושוב."

על רקע הסיקור התקשורתי לפעולות תג מחיר ביהודה ושומרון, נעשו ניסיונות להסוות מעשי אלימות שונים תחת פעולות תג מחיר.כך למשל תכננו עבריינים להציג רצח אימאם ביפו כפעולת "תג מחיר", רצח שבסופו של דבר לא יצא אל הפועל

אירוע תג מחיר בטובה זנגריה- נכתב בפחם

באירוע טובא-זנגרייה יישוב בדואי ברמת כורזים, ממזרח לראש פינה, שבאוקטובר 2011, המסגד הוצת ונמצא שם כתובת שנכתבה בפחם על קירות המסגד, בעברית "תג מחיר",
כבר בתחילה, הועלו שאלות, כיצד ניתן לכתוב על קירות מסגד בפחם שישרוד לאחר שרפת המסגד.
יותר מאוחר, הוכח שערבים בני הכפר עשו זאת.

במרץ 2012 הודו נערים ערבים מבית זרזיר בגרימת נזק ובריסוס כתובות "מוות לערבים" על קירות בית ספרם לצורך פרובוקציה

החל מ־2012, הפך המטבע הלשוני 'תג מחיר' למטבע בשימוש גרפיטי מחאה כנגד גופים שונים, ללא קשר ליהודה ושומרון  ואף למטבע לשוני בשימוש פעולות נגד לפעולות תג מחיר‏..

ראש  המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה  ו"ועד מתיישבי השומרון" טענו כי חלק ניכר מהמעשים המדווחים בתקשורת כפעולות "תג מחיר" הם למעשה פעולות המבוצעות על ידי פלסטינים כפרובוקציה, על מנת לפגוע בתדמיתם של המתיישבים ביהודה ושומרון‏

כריתת כרם ענבים שבבעלות יהודית, בשילה, ע"י ערבים

ועד מתיישבי השומרון תעד מספר פעמים ערבים הכורתים עצי זית, לכאורה לצורך זיוף של פעולת תג מחיר.
 באוקטובר 2012, מתנדבי ועד מתיישבי השומרון תיעדו ערבים ופעיל שמאל קיצוני, שכרתו גזעי עצי זית וענפים בצמוד לישוב אלון מורה כדי לייצר טענת שווא, כאילו המתנחלים כרתו עצי זית למתנחלים.
יוטיוב:



בחודש פבואר 2013, דווח ע"י סוכנויות הידיעות של הרשות הפלסטינית, כי עשרות מתיישבים תקפו בלילה את בתיהם של תושבי הכפר קוסרא שמדרום לעיר שכם והציתו שש מכוניות בכפר

בכיר ברשות, רסאן דרלאס, אישר את הידיעות כי המתיישבים תקפו את הכפר תוך שהם יורים ומציתים את המכוניות. לדבריו, למקום הגיעו כוחות גדולים של צה"ל, שהפרידו בין הצדדים.
בצה"ל הביעו כבר באותו יום ספיקות בנוגע להתרחשות המקרה, ובשיחה.

שבוע לאחר הדיווח, פרסמה משטרת מחוז ש"י את ממצאי חקירת האירוע, מהם עולה כי "אירוע הפשיעה הלאומנית "פוברק" ולא היה כלל.
תג מחיר בכפר קוסרא

בטרם פוענחה פרשיה נוספת של פעולת 'תג מחיר' בכפר אבו גוש
.כבר עתה העובדות בשטח מראות כי המעשה בוצע ע"י תושבי המקום
השחתת כלי הרכב באבו גוש אירעה בשכונה שבה מתגוררים רק צ'רקסים ויהודים, כשברקע סכסוך עתיק יומין .בין הערבים לצ'רקסים ביישוב, ושמתוך 28 כלי הרכב שנפגעו, רק בודדים היו שייכים לערבים
.גם משרד ראש הממשלה ניצל את אירועי תג מחיר למטרותיו
בחודש דצבמבר 2011, התנהל פריימריז בתוך מפלגת הליכוד, לבחירת יו"ר מפלגה חדש למפלגה.
עיקר המאבק, התנהל בין משה פייגלין, לבין ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

החניון מול חטמ"ר אפריים

בדצמבר 2011 פורסם בכול כלי התקשורת על מתנחלים שפרצו לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בסמוך לקדומים, הבעירו צמיגים, יידו אבנים וגרמו לנזקים לרכוש במקום.

כמה מהם תקפו את רכבו של מח"ט אפרים, אל"מ רן כהנא, ופצעו אותו ואת סגנו באופן קל מאוד. פעולות אלו נעשו בעקבות הכנות לפינוי מאחז רמת גילעד באותו לילה.



 חטמ"ר אפרים מרושת בעשרות בכ80 מצלמות אבטחה דמי, שאינם פועלות (?)  
נהג האוטובוס, שהסיע את הפורעים, לא נתפס מעולם, אף על פי שהגיע , לחניון המואר שלמרגלות הבסיס ושומר הישוב , קדומים, יכל לראות את האוטובוס ואת הלוגו של חברת האוטובוסים שהתנוסס בטח על האוטובוס.

הנה כך אומר מאיר ברטלר,  שהואשם בארגון הפריצה לחטמ"ר אפריים הגיב לכך:
"
שופכים את דמנו, אנחנו עוסקים בהקמת יישובים ולא בהכאת קצינים, דוחקים ציבור שלם לפינה"
"
לא היה לנו קשר לאירועים ברמת גלעד, וכל מה שרצינו זה לעורר ויכוח ציבורי בנושא ההתיישבות היהודית בירדן.
פתאום דחפו אותנו לדיון אחר לגמרי על אלימות כלפי צבא, דבר שאנחנו שוללים מכל וכל".

מהעדויות עולה, שקבוצות מפעילי "תג מחיר, אכן השתתפו בניסיון הפריצה לחטמ"ר אפרים וזאת מתוך כבנה לנטרל את כלי ההנדסה שהיו מיועדים להריסת הישוב רמת גילעד שבשומרון.
 אך התיאורים בתקשורת, חרגו מהעובדות וגובלות בתיאורים דמיוניים, פרי מוחם הקודח של עיתונאים בשטח ונועדו לשרת את משרד ראש הממשלה.

האיום האסטרטגי הכי גדול למדינת ישראל, לא מגיע מצד אנשי 'תג מחיר' דווקא, אלא מרמת הדיון הנמוכה שירדנו אליה, בשיח הציבורי.

התיישבות בדואית, בלתי חוקית.
 קרדיט לתמונה: נויקלן, ויקיפדיה; רישיון: CC-BY-SA-3.0

בעוד שהמתנחלים, זוכים ליחס מפלה של הרס בתים וגרוש תושבים, הערבים והפזורה הבדואית, זוכה ליחס מכובד יותר, שגורר, הלבנת בנייה בלתי חוקית וצמצום הרס הבניה הבלתי חוקית למינימום ואף הכשרת ישובים בדואים, שפלשו לקרקע שבבעלות פרטית של יהודים.

בממשלה שולטים כבר הרבה שנים קואליציה של מפלגות שתומכת בהתיישבות ביהודה ושומרון.
אף על פי כן, הממשלה נכנעת תמיד לתכתיביהם של פקידי הממשלה, ששולטים בצמרת הממסד שמורכב, מהפרקליטות, בתי המשפט, הביטחון, האוצר, התקשורת  וכו'..

ראשי הממשלה לדורותיהם, פחדו לשלוט בממסד, במקום זאת העדיפו תמיד להיכנע לתכתיביהם.
חוסר האונים של המתיישבים מול הממסד והצבתם מול מראה של 'שוקת שבורה' בכול פעם שמנסים, המתיישבים לטעון לצדק, הוליד את המושג "ערבות הדדית", או בשמה האחר "תג-מחיר"

בעוד שתנועות המשאל שנקראת "המחאה החברתית" מרשה לעצמה ליזום ונדליזם ואנרכיה ציבורית, כדי להשיג את מטרותיה ורואה בכך מחאה לגיטימית של ה'עם' כנגד הממסד תופעת 'תג מחיר', לא קיבלה תמיכה דומה.


משרדי ידיעות אחרונות

האם פריצה למשרדי ידיעות אחרונות, במהלך חודש מאי, ופגיעה בעובדים, כולל עובדת הרה, שהייתה זקוקה לטיפול רפואי, נחשבת לנורמטיבי? היא נחשבת למחאה לגיטימית?

האם שבירת חלונות של בנק הפועלים בת"א, במהלך הפגנה, היא נחשבת לפעולה יותר לגיטימית מריסוס כתובות על רכבים?

למה פריצה לבתים שנמצאים בבעלות פרטית והשתלטות עליהם, כפי שהתבצעה במהלך קיץ 2011, ע"י אנשי המחאה החברתית, נחשבת לפעולה לגיטימית?
לא טרור, אלה נורמטיבית ?
ואילו מתנחלים שנוקמים רצח חבריהם ופגיעה של ערבים בחפים מפשע כפי שבוצע בכפר חנניה בירושלים,  צריכה להיחשב לפעולת טרור ??

פעילי "מחאה חברתית", משתלטים על בתים בבעלות פרטית.

פעולות פעילי ''ערבות הדדית'' לא זכו ליחס דומה, ההפך הם מכונים בפי התקשורת "פשע שנאה" וטרור.

הסיבה להדבקת כינויים אלו כדוגמת: "טרור" , "אלימות", "פחד", היא שסיסמאות אלו, שבהם עורכים שימוש  כוחות הממשל והביטחון, הם מילים משתקות שמאפשרות לממסד, בצואה זו להפחיד את אזרחי המדינה וכך גם לשלוט באוכלוסייה .

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר וכיום נציג ההסברה של מועצת יש"ע בחו"ל, ממנף עצמו בעזרת אויב שמצא לעצמו, בדמות אנשי 'תג מחיר', שלדעתו הם האויב מספר אחד של המתנחלים!



האם הוא נתן דעתו לכך, שהסיבה לפתיחות כלפי המתנחלים והנכונות לראשונה להזמין את דני דיין להרצאות בחו"ל מצד האמריקנים והאירופאים שמתעניינים  במתנחלים ובו, נובעת מפעולות 'תג מחיר' ???
האם יש כאן סתם מקריות, לכך שדני דיין פורח מבחינה דיפלומטית בעולם, במקביל לפריחתה של תופעת 'תג מחרי' ?

ומה עם הביטחון האישי?
האם כדאי לגנות את 'תג מחיר' ולחיות תחת טרור ובקבוקי תבערה , כפי שמתנהלים חיי היום יום בשנה האחרונה של המתנחלים, בישובי גב ההר?,
בתוך גדרות, פטרולים של חיילים וצפייה שאולי הפעם ניצן אלון לא יבליג ?
 או עדיף לחיות כמו תושבי הישוב יצהר, שחיים בביטחון ללא צורך בגדרות  ומי  שחי בפחד בתוך גדרות ופטרולים, הם דווקא הערבים?
אז אולי האלוף ניצן אלון, הוא האשם העיקרי בתופעת 'תג מחיר'?

גדר מערכת ודרך פטרולים, בכפרים ערביים שגובלים בישוב יצהר

ולבסוף, מבחן התוצאה:
למה ממשלת הליכוד, הרסה מתוך ארבעת הישובים: מגרון, גבעת האולפנה, גבעת אסף ועמונה, רק את מיגרון ואת גבעת האולפנה, שתושביהם, חברי ליכוד שהיו נאמנים עד הסוף לבנימין נתניהו  ואילו את גבעת אסף, ואת עמונה, בנימין נתניהו נמנע להרוס..?
נו תנו ניחוש ...?

כתבה בערוץ 10, על אנשי תג מחיר

שר הביטחון קיבל באחרונה החלטה לחוקק תקנות שיקבעו כי פעילי "תג מחיר", הם "התאגדות בלתי חוקית"
"התאגדות בלתי חוקית" היא תקנה מקום המדינה, שחוקקה כנגד האצ"ל והלח"י, שהממשלה רצתה למנוע מהם לפעול במסגרת המדינה.

המשמעות של ההחלטה, שכול חברות בהתארגנות כזו, במידה ותבוא בפני בית המשפט, תחשב לעברה פלילית ותוכל לקדם שורה של סנקציות פליליות וכלכליות, כגון עיקול רכוש ומאסר.


החלת החוק על אנשי תג מחיר, אינה עומדת בשום פרופורציה למעשיהם ומנוגדת לרוח הדמוקרטיה הישראלית, היא אינה שונה מפעילות הבריונית במגרשי הכדורגל, או מהתנהגות הבריונית של השמאל במחאות החברתיות שלהם.
ככול הנראה שהחלטה זו, לא תעבור את מבחן בג"ץ.

ההסתכלות החד ממדית, על תופעת "תג מחיר", ללא בדיקה מעמיקה של שורשי התופעה ומטרותיה והתמודדות איתה, רק מזיקה לאלו מהממסד שלא אוהבים את התופעה ותוביל בסופו של דבר לניצחונם של אנשי "תג מחיר", שפועלים בתוך וואקום ריק .
הוואקום נוצר, כשהממסד החליט להפקיר את תושבי יו"ש לגורלם.



.
מקורות:

1. הקול היהודי- אסור להתייאש רק לצמוח יש


2. MAKO- תושב טובא-זנגריה רמז שערבי הצית המסגד בכפר - ביתו רוסס בנשק אוטומטי

3. ויקיפדיה- בית זרזיר 

4. ערוץ 7- המשטרה: האירוע בקוסרא פוברק

5. ויקיפדיה- רמת גילעד

6. WALLA- פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה